حمایت از بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاههای گردشگری خارجی
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: «بحث محتوایی نمایشگاههای گردشگری خارجی برای ما مهم و جدی است. در اکسپو دبی مشکلاتی داشتیم که الان نداریم. از بخش خصوصی تقاضا میکنم در حوزه محتوا کمک کند و این موضوع را مهم بداند.»
روحالله حسینزاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در مراسم هماندیشی فعالان صنعت گردشگری و اهمیت حضور در نمایشگاههای بینالمللی کشورها فرانسه، ژاپن و اسپانیا که شامگاه سهشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تشکر از دستاندرکاران برگزاری این مراسم گفت: «این امکانی که برای برگزاری نمایشگاهها فراهم شده است، میتواند ظرفیت بزرگی در حوزه گردشگری ایجاد کند.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی افزود: «نمایشگاهها زمینه بسیار مناسبی برای انجام کار بازرگانی و بازاریابی توسط بخش خصوصی است، این زمینه باید توسط مجموعه حکمران ایجاد شود که این اتفاق افتاده است. یک بخش این موضوع به افرادی که در این نمایشگاهها شرکت خواهند کرد، باز میگردد و یک بخش دیگر هم به افرادی که نمیتوانند حضور پیدا کنند، اما میخواهند مجازی خودشان را معرفی کنند ما این کار را انجام خواهیم داد. از شرکت سرو بنیان ادبی تقاضا دارم این موضوع اتفاق بیفتد.»
حسینزاده تصریح کرد: «وظیفه ما حمایت از بخش خصوصی است، به همین منظور به آنها برای اینکه بتوانند فعالیتهای خودشان را در نمایشگاههای گردشگری فرانسه و ژاپن معرفی کنند، کمک میکنیم. این امکان برای فعالان بخش خصوصی فراهم شده است تا شرکتهای فعال گردشگری در این نمایشگاهها خودشان را ارائه دهند.»
او ادامه داد: «بحث محتوایی نمایشگاههای گردشگری خارجی برای مهم و جدی است. در اکسپو دبی مشکلاتی داشتیم که الان نداریم. از بخش خصوصی تقاضا میکنم در حوزه محتوا کمک کند و این موضوع را مهم بداند.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بیان کرد: «ستاد تخصصی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی را با حضور فعالان بخش گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تشکیل دادیم. قرار است کار را با خود شما در کمیتههایی که ذیل ستاد قرار دارد، جلو ببریم.»
او افزود: «شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بازوی تخصصی وزارتخانه در سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است. لذا تمام فرآیندهایی که قرار است اجرا شود در این ستاد تخصصی فکر میشود و تبدیل به عملیات خواهد شد.»
در ادامه اکبر غمخوار رئیس کمیته تورهای ورودی و نمایشگاهی انجمن صنفی ایران به معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران پرداخت که آژانسهای گردشگری کمتر به آن توجه کردند.
او همچنین در ادامه نکاتی را برای آژانسها درباره نحوه حضور آنها در نمایشگاههای گردشگری ژاپن و فرانسه مطرح کرد.
در ادامه مراسم برخی از فعالان بخش خصوصی گردشگری نقطه نظرات خود را درباره برگزاری نمایشگاههای گردشگری خارجی مطرح کردند.
در پایان مراسم نیز از پوستر مراسم هماندیشی و گردهمایی فعالان صنعت گردشگری با محوریت نمایشگاههای بینالمللی گردشگری رونمایی شد.
با توجه به اینکه نمایشگاه بینالمللی گردشگری ژاپن (جاتا) ۳۱ شهریور تا سوم مهر ۱۴۰۱ در شهر توکیو و نمایشگاه فرانسه (تاپ رزا) ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در پاریس برگزار میشود، بهمنظور آشنایی هر چه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی از چگونگی برگزاری این نمایشگاههای خارجی مراسم هماندیشی فعالان صنعت گردشگری و اهمیت حضور در نمایشگاههای بینالمللی کشورها فرانسه، ژاپن و اسپانیا به همت انجمن صنفی گردشگری ایران، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و شرکت سرو بنیان ادبی بهعنوان مجری برگزاری نمایشگاههای گردشگری ژاپن و فرانسه بهمنظور چگونگی حضور فیزیکی و مجازی دفاتر خدمات مسافرتی و تشریح برنامههای جنبی این نمایشگاههای بینالمللی برگزار شد.