چندرسانه‌ای

جنجال سفر خانواده قالیباف به ترکیه / موجودی حساب قالیباف امروز چقدر است؟

خانواده محمد باقر قالیباف که در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 1396،با موجودی 37 میلیون تومانی در حساب بانکی‌شان حاشیه ساز شده‌ بودند، این بار با سفر به ترکیه آن هم برای خرید به صدر حواشی بازگشته‌اند.

بیان فردا :نام محمدباقر قالیباف دستکم در سه دهه اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده است، از مناظره‌های انتخاباتی و افشاگری‌های حسن روحانی تا اقدامات او و برخی اطرافیانش در شهرداری تهران و حالا هم حواشی که در کسوت رییس مجلس رهایش نمی‌کند. تازه‌ترین این حواشی مربوط به سفر خانواده او به ترکیه است. همان خانواده‌ای که در فهرست اموال اعلامی قالیباف در ایام انتخابات سال 96 سرجمع و روی هم 37 میلیون تومان پول نقد در حساب بانکیشان داشتند، حالا سر از ترکیه درآورده‌اند، آن هم در شرایطی که پدر خانواده در راس مجلسی قرار گرفته که همواره شعار انقلابی‌گری، حمایت از تولید داخل و … سر می‌دهد و مصوباتی داشته که بسیاری از کارشناسان آن را عاملی در تشدید اوضاع نابسامان اقتصاد کشور می‌دانند.

خبر این سفر که از سوی پسر محمدباقرقالیباف نیز به تایید رسیده است، سه‌شنبه شب از سوی یکی از جوانان جنبش عدالتخواهی در توئیتر منتشر شد، وحید اشتری با انتشار یک رشته توئیت در حساب خود نوشت:«‌ چند تا از مسافران استانبول یک سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز بخاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف بوده‌اند.»

او در ادامه نوشت:‌ «همسر ایشان سرکارخانم زهرا مشیر را شناخته‌اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌شان و یا دختر و دامادشان بوده اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.»

وحید اشتری نوشت:‌ «از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز معراج از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است. زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد). »

این فعال عدالتخواه در پایان رشته توئیت خود خطاب به قالیباف نوشت:‌ «پیشاپیش قدم نوه نورسیده را خدمت آقای قالیباف تبریک عرض می‌کنم. ولی باور کنید نمی‌شود آن بالا نشست و با چفیه برای مردم از تولیدملی و اشتغال و ممنوعیت ورود لوازم خانگی و خودروی ملی سخنرانی کرد و خانواده را برای خرید سیسمونی بدرقه ترکیه کرد. داریم ازین تناقض‌ها پاره می‌شویم.»

 

پس از انتشار این توئیت و حواشی مطرح شده درپی آن، الیاس قالیباف فرزند رییس مجلس این سفر را تایید و از عموم مردم عذرخواهی کرد. او البته تاکید کرد که خواهر و داماد خانواده نیز باید عذرخواهی کنند. برابر آنچه که خبرگزاری تسنیم منتشر شده الیاس قالیباف نوشته است:« خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌. آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.»

او ادامه داد:‌« این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند. انشاالله خدا در این شب های قدر همه قصور ها و خطاهای ما را ببخشد.»

البته دستیار قالیباف نیز از دیگر افرادی بود که این موضوع را تایید کرده است. محمد سعید احدیان، در توئیتی نوشت: «عجب جشنی گرفتند مخالفان قالیباف. بزرگنمایی که در تخصص شما است اما مهم نیست که موضوع کوچک باشد یا بزرگ، خطای فرزند را به پای پدر نمی نویسند. » درپی این توئیت اما کاربری برای احدیان نوشت:‌ شما رفتار و گفتار فائزه هاشمی را به پای پدر ننوشتید؟

گرچه محمدباقر قالیباف در این سفر حضور نداشته و همسر، دختر و داماد اون مسافر ترکیه بوده‌اند، اما سوال اصلی اینجاست که مگر نباید  مسئولین در جمهوری اسلامی وضعیت زندگی خود را با مردم عادی و میانگین جامعه تطبیق دهند؟ چند درصد از مردم و از آن مهم تر نفراتی که به جناب آقای قالیباف رای داده‌اند، برای خریدهای عادی خود به ترکیه سفر می‌کنند؟‌ آیا می‌توان پشت تریبون‌های رسمی از انقلاب و انقلابی گری و چهاردرصدی‌های زالو صفت گفت و سپس خانواده را راهی سفر ترکیه کرد؟

لازم است حالا که اصل انجام این سفر از سوی خانواده آقای قالیباف مورد تایید قرار گرفته، آقای قالیباف نیز توضیح دهد که چگونه در عرض چهارسال درآمد خود و خانواده‌اش از مجموع 37 میلیون تومان موجودی حساب بانکی کل خانواده به رقمی رسیده که برای انجام خرید، راهی ترکیه شوند؟‌ حالا موجودی حساب بانکی ایشان چقدر است؟‌ آن هم در شرایطی به تعبیر آقای قالیباف و همفکرانش مسببان وضع موجود کاهش درآمد خانواده‌ها و افزایش فقر و تورم درجامعه شده‌اند، چرا خانواده آقای قالیباف از این وضعیت متاثر نشده‌اند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا